Predmetom dražby je súbor hnuteľných vecí (predmet dražby 1 – 6) vo vlastníctve úpadcu spoločnosti DUNAJ PETROL TRADE, a. s. v konkurze (skrátené obchodné meno: D.P.T., a. s. v konkurze) so sídlom Záhradnícka 16, 945 01 Komárno, IČO: 36 527 319, ktorá je vedená v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sa, vložka č. 10064/N a to: - tlačný remorkér – MUFLON, DPT-TR-701, rok výroby 1982, krajina výrobcu: Wroczlawska Stocznia Rzeczna Wroczlaw, Poľsko, základné technické parametre (dĺžka celková, šírka celková) 22,54 x 8,90 m, ponor max. /m/ 1,18 m, voľný bok /m/ 0,82 m, vlastná hmotnosť / výtlak: 151,45 / 162,83 t / m3, jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001365 (ďalej len „predmet dražby 1“) a - tlačný remorkér – MUFLON, DPT-TR-702, rok výroby 1982, krajina výrobcu: Wroczlawska Stocznia Rzeczna Wroczlaw, Poľsko, základné technické parametre (dĺžka celková, šírka celková) 22,56 x 8,90 m, ponor max. /m/ 1,20 m, voľný bok /m/ 0,82 m, vlastná hmotnosť / výtlak: 198,26 / 212,91 t / m3, jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001366 (ďalej len „predmet dražby 2“) a - motorová tanková loď, DPT-COMORRA 1, rok výroby 1965 (rekonštr. 2004), krajina výrobcu: MAHART HLV Tápéi Hajójavitó Uzem, Maďarsko, základné technické parametre (dĺžka celková, šírka celková) 54,25 x 8,03 m, ponor max. /m/ 1,85 m, voľný bok /m/ 0,20 m, vlastná hmotnosť / výtlak: 582,72 / 140,82 t / m3, jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001369 (ďalej len „predmet dražby 3“) a - tankový tlačný čln, DPT-T8, rok výroby 1975, krajina výrobcu: Mahart Hajójavító Dunaharaszti Územe, Maďarsko, základné technické parametre (dĺžka celková, šírka celková) 80,38 x 10,02 m, ponor max. /m/ 2,50 m, voľný bok /m/ 0,40 m, vlastná hmotnosť / výtlak: 211,34 / 1885,6 t / m3, jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001378 (ďalej len „predmet dražby 4“) a - nákladný tlačný čln DPT-T4, rok výroby 1977, krajina výrobcu: České loděnice n. p. – Provoz Valtířov, Česká republika, základné technické parametre (dĺžka celková, šírka celková) 70,97 x 10,46 m, ponor max. /m/ 2,20 m, voľný bok /m/ 0,31 m, vlastná hmotnosť / výtlak: 298,2 / 1467,5 t / m3, jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001367 (ďalej len „predmet dražby 5“) a - nákladný tlačný čln DPT-T3, rok výroby 1979, krajina výrobcu: České loděnice n. p., závod Ústi n/Lab. - Strěkov, Česká republika, základné technické parametre (dĺžka celková, šírka celková) 70,90 x 10,46 m, ponor max. /m/ 2,20 m, voľný bok /m/ 0,30 m, vlastná hmotnosť / výtlak: 256,97 / 1448,68 t / m3, jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001368 (ďalej len „predmet dražby 6“). Predmet dražby sa draží v podiele 1/1. |
Predmet dražby sa draží tak ako stojí a leží.
Plavidlo je riečny tlačný remorkér
Meno plavidla: DPT-TR-701
Typ plavidla: MUFLON
Jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001365
Označenie na plavidle: Dba-2230SK14.643t
L-22,54 m B-8,9 m
Plavidlo postavené v : Wroczƚawska Stocznia Rzeczna, Wroczƚaw, Poland
Rok stavby: 1982
Dĺžka maximálna: Lmax 22,54 m
Šírka maximálna: Bmax 8,90 m
Ponor maximálny :Tmax 1,18 m
Voľný bok : Fb 0,82 m
Vlastná hmotnosť / výtlak:151,45 / 162,83 t / m3
Výrobné číslo plavidla :24 (podľa štítku na prednej nástavbe)
Technický stav plavidla bol zistený na základe vykonanej znaleckej obhliadky dňa 27.11.2014. Plavidlo bolo na vode vyviazané pri iných plavidlách v prístavisku spoločnosti DPT v Komárne. Podponorová časť nebola obhliadnutá.
Dátum prvého uvedenia do prevádzky nezistený, pre účely vypracovania znaleckého posudku, ktorým bolo ocenené plavidlo bol použitý dátum 1.1.1983. Z dostupnej dokumentácie a ani podľa dostupných informácii nie sú známe väčšie poškodenia, väčšie opravy ani výmeny v hlavných skupinách. Podľa i dostupných údajov plavidlo nebolo dlhšiu dobu používané. Čas nepoužívania nebol zistený.
Výbava plavidla: štandardná, bola zahrnutá do východiskovej hodnoty plavidla.
Trup plavidla je oceľovej celozvarovanej konštrukcie. Dno a boky plavidla majú priečny systém vystuženia, paluba pozdĺžny. Rozstup rebier je 0,5 metra a na čele 0,4 metra. Rozstup hlavných rebier je 1,5 metra. Trup je rozdelený vodotesnými prepážkami na štyri priestory vrátane predného a zadného kolízneho priestoru. Na lodnom trupe nie sú viditeľné deformácie, ktoré by ovplyvňovali funkčnosť plavidla. Hrúbky plechov podľa zápisu z merania sú viac ako 5 mm. Štyri tlačné opierky sú konštrukčne naviazané na pozdĺžne vystuženie trupu. Technický stav lodného trupu je primeraný veku plavidla.
Nástavba je oceľovej celozvarovanej konštrukcie. Ubytovacia časť je uložená pružne na amortizátoroch, ostatné priestory sú uložené pevne. Vstup do nástavby je zo zadnej paluby. Vstup do strojovne je z prednej paluby cez vodotesné dvere na pravoboku. V nástavbe sú 4 kajuty, kuchyňa, jedáleň a sociálne priestory. Strojovňa je v prednej časti. Z jedálne je smerom dopredu prechod do velína a ďalej prechod do strojovne. Prístup na hornú palubu je z prednej paluby po schodoch na ľavoboku. Kormidelňa je zváraná, presklená s prístupom z hornej paluby odzadu po skladacích schodíkoch. Kormidelňa je hydraulicky zdvíhateľná. Funkcia zdvíhania nebola pri znaleckej obhliadke preverená. Technický stav nástavieb je primeraný veku plavidla.
Zariadenie nástavieb je štandardné pre plavidlo tohoto typu a pre dobu, v ktorej bolo postavené. Technický stav zariadení nástavby je horší, ako by prislúchalo veku plavidla.
Strojné a pohonné zariadenie, ovládnie a príslušenstvo
Strojovňa je v prednej časti nástavby. Z jedálne je smerom dopredu prechod do velína a ďalej dolu po schodíkoch prechod do strojovne. V strojovni sú dva hlavné motory WOLA (882kW podľa Lodného osvedčenia). Motory majú dvanásť valcov usporiadaných do V. Palivo je motorová nafta. Motory majú dvojokruhový systém chladenia. Štartovanie elektricky. Dve reverz-redukčné prevodovky, pružné spojky, hriadele. Pohon je dvomi vrtuľami umiestnenými v pevných kortových dýzach. Pomocné motory sú dva, jeden šesťvalcový, jeden štvorvalcový. Motory sú poľskej výroby. V strojovni sú umiestnené hlavné a denné palivové nádrže, čerpadlá, hlavný elektrický rozvádzač. Ovládanie motorov je z velína strojovne a z kormidelne.
Vo velíne strojovne sú ovládacie a kontrolné zariadenia. Niektoré zariadenia sú nefunkčné a niektoré demontované.
Kormidelňa má štandardné vybavenie. Ovládacie pulty, vysielačky, radar RH Rasterscan, Raymarine, zariadenie SAAB na sledovanie plavidiel s nebezpečným nákladom. Elektrický rozvod na plavidle je 3x380V, 50Hz; 3x220V, 50Hz striedavý a núdzový 24V jednosmerný prúd. Elektrická energia je zabezpečená pomocnými dieselgenerátormi. Prípojka z brehu 3x380V, oddeľovací transformátor. Žiadne zo zariadení nebolo pri znaleckej obhliadke vyskúšané vo funkcii.
Plavidlo nebolo dlhšiu dobu používané. Čas nepoužívania nebol špecifikovaný.
Technický stav strojného a pohonného zariadenia je horší, ako by prislúchalo veku plavidla.
Lodné zariadenia
Kormidelné zariadenie pozostáva zo štyroch prúdnicových kormidelných plutiev ovládaných elektrohydrulicky z kormidelne. Pri znaleckej obhliadke nebolo možné preveriť kompletnosť ani funkčnosť zariadenia.
Kotevné zariadenie je umiestnené na zadnej palube. Pozostáva z dvoch elektrohydraulických kotevných vrátkov s dvomi sklopnými kotvami po 400kg. Pri znaleckej obhliadke nebolo možné preveriť funkčnosť zariadenia.
Na čele sú štyri tlačné opierky konštrukčne naviazané na pozdĺžne vystuženie trupu. Na tlačnej strane opierok je výdreva. Na dvoch opierkach sú zo zadnej strany schodíky so zábradlím.
Na spriahovanie sú na prednej palube dva ručne ovládané spriahovacie vrátky.
Vyväzovacie bitvy: vpredu po bokoch dve dvojité, krížové, v čele v strede jedna jednoduchá, krížová, vzadu po bokoch dve dvojité, krížové.
Na korme je otočný žeriav na manipuláciu so záchranným člnom. Ovládanie je ručné. Nosnosť je 320 kg.
Na korme pod žeriavom medzi kotevnými vrátkami je uložený pracovný čln označený DPT-TR-701 s nosnosťou 3 osoby. Čln je modrý, v hornej časti bokov a paluba je bledohnedá.
Na hornej palube je uložený
Na streche kormidelne je sklopený stožiar
Technický stav lodných zariadení je primeraný veku plavidla.
Plavidlo má stále platné lodné doklady, ale už dlhšiu dobu nie je na plavbu využívané. Stojí na vode. Na ďalšie predĺženie platnosti dokladov oprávňujúcich plavidlo na plavbu bude potrebné podľa vyjadrenia znalca uskutočniť opravy väčšieho rozsahu.
Lodné osvedčenie č. 1365, platnosť končí: 30.04.2015.
Plavidlo je riečny tlačný remorkér
Meno plavidla: DPT-TR-702
Typ plavidla: MUFLON
Jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001366
Označenie na plavidle: Dba-2231SK14.643t
L-22,54 m B-8,9 m
Plavidlo postavené v: Wroczƚawska Stocznia Rzeczna, Wroczƚaw, Poland
Rok stavby: 1982
Dĺžka maximálna: Lmax 22,56 m
Šírka maximálna: Bmax 8,90 m
Ponor maximálny: Tmax 1,20 m
Voľný bok: Fb 0,82 m
Vlastná hmotnosť / výtlak : 198,26 / 212,91 t / m3
Výrobné číslo plavidla:22 (podľa štítku na prednej nástavbe)
Technický stav plavidla bol zistený znaleckou obhliadkou dňa 27.11.2014. Plavidlo bolo na vode vyviazané pri iných plavidlách v prístavisku spoločnosti DPT v Komárne. Podponorová časť nebola obhliadnutá.
Dátum prvého uvedenia do prevádzky nezistený, pre vypracovanie znaleckého posudku bol použitý 1.1.1983.
Z dostupnej dokumentácie a ani podľa informácii užívateľa nie sú známe väčšie poškodenia, väčšie opravy ani výmeny v hlavných skupinách.
Podľa dostupných informácii je plavidlo plavbyschopné. Je využívane na manipuláciu v prístave. Pri obhliadke nebola uskutočnená plavebná skúška.
Výbava plavidla: štandardná, bola zahrnutá do východiskovej hodnoty plavidla.
Trup plavidla je oceľovej celozvarovanej konštrukcie. Dno a boky plavidla majú priečny systém vystuženia, paluba pozdĺžny. Rozstup rebier je 0,5 metra a na čele 0,4 metra. Rozstup hlavných rebier je 1,5 metra. Trup je rozdelený vodotesnými prepážkami na štyri priestory vrátane predného a zadného kolízneho priestoru. Na lodnom trupe nie sú viditeľné deformácie, ktoré by ovplyvňovali funkčnosť plavidla. Hrúbky plechov podľa zápisu z merania sú viac ako 4,5 mm. Štyri tlačné opierky sú konštrukčne naviazané na pozdĺžne vystuženie trupu. Technický stav lodného trupu je primeraný veku plavidla.
Nástavba je oceľovej celozvarovanej konštrukcie. Ubytovacia časť je uložená pružne na amortizátoroch, ostatné priestory sú uložené pevne. Vstup do nástavby je zo zadnej paluby. Vstup do strojovne je z prednej paluby cez vodotesné dvere na pravobok. V nástavbe sú 4 kajuty, kuchyňa, jedáleň a sociálne priestory.
Strojovňa je v prednej časti. Z jedálne je smerom dopredu prechod do velína a ďalej prechod do strojovne. Prístup na hornú palubu je z prednej paluby po schodoch na ľavoboku. Kormidelňa je zváraná, presklená s prístupom z hornej paluby odzadu po skladacích schodíkoch. Kormidelňa je hydraulicky zdvíhateľná. Funkcia zdvíhania nebola pri obhliadke preverená.Technický stav nástavieb je primeraný veku plavidla.
Zariadenie nástavieb je štandardné pre plavidlo tohoto typu a pre dobu, v ktorej bolo postavené. Technický stav zariadení nástavby je horší, ako by prislúchalo veku plavidla.
Strojné a pohonné zariadenie, ovládnie a príslušenstvo
Strojovňa je v prednej časti nástavby. Z jedálne je smerom dopredu prechod do velína a ďalej dolu po schodíkoch prechod do strojovne. V strojovni sú dva hlavné motory WOLA (882kW podľa Lodného osvedčenia). Motory majú dvanásť valcov usporiadaných do V. Palivo je motorová nafta. Motory majú dvojokruhový systém chladenia. Štartovanie elektricky. Motory sú poľskej výroby. Dve reverz-redukčné prevodovky, pružné spojky, hriadele. Pohon je dvomi vrtuľami umiestnenými v pevných kortových dýzach.
Pomocné motory sú dva rovnaké, radové, štvorvalcové motory DEUTZ F4L912, vzduchom chladené. Rok výroby nezistený – odhad veku: menej ako 10 rokov. V strojovni sú umiestnené hlavné a denné palivové nádrže, čerpadlá, hlavný elektrický rozvádzač. Ovládanie motorov je z velína strojovne a z kormidelne.
Vo velíne strojovne sú ovládacie a kontrolné zariadenia.
Niektoré zariadenia sú nefunkčné a niektoré demontované.
Kormidelňa má štandardné vybavenie, ovládacie pulty, komunikačné zariadenia, Zöllner-signal-automat Elektrický rozvod na plavidle je 3x380V, 50Hz; 3x220V, 50Hz striedavý a núdzový 24V jednosmerný prúd. Elektrická energia je zabezpečená pomocnými dieselgenerátormi, núdzovo prostredníctvom dvoch akumulátorov. Prípojka z brehu 3x380V, oddeľovací transformátor. Žiadne zo zariadení nebolo pri znaleckej obhliadke vyskúšané vo funkcii. Technický stav strojného a pohonného zariadenia je horší, ako by prislúchalo veku plavidla.
Lodné zariadenia
Kormidelné zariadenie pozostáva zo štyroch prúdnicových kormidelných plutiev ovládaných elektrohydrulicky z kormidelne. Pri znaleckej obhliadke nebolo možné preveriť kompletnosť ani funkčnosť zariadenia.
Kotevné zariadenie je umiestnené na zadnej palube. Pozostáva z dvoch elektrohydraulických kotevných vrátkov, každý s nosnosťou 750kg a s dvomi sklopnými kotvami po 400kg (údaj podľa Klasifikačného preukazu). Pri znaleckej obhliadke nebolo možné preveriť funkčnosť zariadenia.
Na čele sú štyri tlačné opierky konštrukčne naviazané na pozdĺžne vystuženie trupu. Na tlačnej strane opierok je výdreva. Na dvoch opierkach sú zo zadnej strany schodíky so zábradlím.
Na spriahovanie sú na prednej palube dva ručne ovládané spriahovacie vrátky.
Vyväzovacie bitvy:
Na korme je otočný žeriav na manipuláciu so záchranným / pracovným člnom. Ovládanie je ručné.
Na korme pod žeriavom medzi kotevnými vrátkami je uložený pracovný čln označený DPT-TR-702 s nosnosťou 3 osoby.
Na hornej palube je uložený
Technický stav lodných zariadení je primeraný veku plavidla.
Lodné osvedčenie č. 1366, platnosť končí: 30.04.2015.
Plavidlo je riečny tlačný remorkér
Názov plavidla:DPT- COMORRA 1
Typ plavidla: motorová tanková loď
Jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001369
Označenie na plavidle:Dba-2231SK 582.72t
L=54,2 m B=8,0 m
Plavidlo postavené v: MAHART HLV Tápéi Hajójavító Üzem, Maďarsko
Rok stavby:1965
Dĺžka celková: 54,25 m
Dĺžka: L 53,20 m
Šírka celková: 8,03m
Šírka: B 8,00 m
Ponor maximálny: Tmax 1,85 m
Voľný bok: Fb 0,20 m
Vlastná hmotnosť / výtlak: 582,72 / 140,82 t / m3
Technický stav plavidla bol zistený na znaleckej obhliadke dňa 27.11.2014. Plavidlo bolo na vode vyviazané pri iných plavidlách v prístavisku spoločnosti DPT v Komárne. Podponorová časť nebola obhliadnutá. Pri znaleckej obhliadke nebola urobená plavebná skúška, ani zariadenia neboli preverené vo funkcii.
Dátum prvého uvedenia do prevádzky nezistený, pre vypracovania znaleckého posudku bol použitý 1.1.1966.
Plavidlo bolo postavené v Maďarsku ako samohybné nákladné plavidlo na prepravu štrkov. Pôvodne malo tri nákladové priestory.
Podľa dostupných informácii bola v rokoch 1999 až 2004 bola na plavidle vykonaná rekonštrukcia v lodenici ALT Komárno. Plavidlo bolo prerobené na prepravu kvapalín. Pri rekonštrukcii boli z nákladového priestoru demontované prepážky a do nákladového priestoru boli vložené štyri valcové nádrže každá s objemom 84 m3. Po rekonštrukcii boli vykonané funkčné a plavebné skúšky. Podľa dostupných informácii plavidlo nebolo využívané v plavebnej prevádzke.
Výbava plavidla: Štandardná, zahrnutá do východiskovej hodnoty plavidla
Výbava a inventár sú kompletné v súlade s dokladmi k plavidlu. Všetky systémy a zariadenia sú kompletné, v dobrom technickom stave.
Trup plavidla je oceľovej celozvarovanej konštrukcie. Dno je ploché. Čelo je ostré, šikmé. Na čele je plechový vlnolamový štít. Boky trupu sú chránené odierkou. Trup bol pri rekonštrukcii opravený. Na lodnom trupe nie sú viditeľné deformácie, ktoré by ovplyvňovali funkčnosť plavidla. Technický stav lodného trupu je lepší ako by prislúchalo veku plavidla.
Na zadnej palube je nástavba so vstupmi z bokov. Nástavba je oceľová, zváraná. V nástavbe sú dve kajuty na ubytovanie posádky a sociálne priestory.
Na nástavbe je umiestnená kormidelňa so vstupom odzadu. Kormidelňa je oceľová, zváraná. Prístup ku kormidelni je po oceľových schodoch zo zadnej paluby. Nástavba a kormidelňa boli zhotovené ako súčasť rekonštrukcie.
Vpredu je nízka nástavba, v ktorej je umiestnená pomocná strojovňa. Vstup je z pravoboku cez dvere dolu po schodíkoch. Zo strojovne sú schodíky do predného podpalubného skladu. Technický stav nástavieb je primeraný veku nástavieb.
Strojné a pohonné zariadenie, ovládnie a príslušenstvo
Hlavné pohonné motory : Škoda M 634
Výkon:132 kW
Otáčky:1800 ot/min.
Zdvih: 150 mm
Vŕtanie:130mm
Objem valcov:1194dm3
Výrobca ŠKODA Motory Jablonec nad Nisou
Výrobné číslo pravobočný motor: A001
Výrobné číslo ľavobočný motor: A002
Rok výroby motorov: 1999
Obidva motory majú rovnaký smer otáčania (ľavotočivé pri pohľade v smere plavby)
Hlavné motory Škoda M 634 sú umiestnené na zadnej palube po bokoch zadnej nástavby. Každý motor s prevodovkou je chránený ochranným krytom.
Motory poháňajú cez prevodovky pohonné zariadenia typu „Z“, značky Schottel a vrtule s priemerom ø 900 mm. Zvislé hriadele pohonného zariadenia prechádzajú dolu výrezom v palube. Pohonné zariadenia typu Z zabezpečujú aj kormidlovanie.
V zadnej časti ochranných krytov sú výstupy z výfukových potrubí.
V prednej nástavbe je strojovňa dieselgenerátora. Pomocný motor je Slavia, štvorvalec, vzduchom chladený. Štartovanie elektrické. Palivová nádrž je umiestnená na motore. Akumulátor je umiestnený na sústrojí dieselgenerátora. Vpravo na sústrojí je pult ovládania.
Kormidelňa má štandardné vybavenie, kompletné ovládacie pulty, ovládanie pohonného a kormidelného zariadenia Schottel, Rasterscan Radar, rádiotelefón Elektrický rozvod na plavidle je 3 x 400 V, 230 V striedavý a 24 V jednosmerný prúd. Elektrická energia je zabezpečená dieselgenerátorom v prednej strojovni, núdzovo z akumulátorov.
Žiadne zo zariadení nebolo pri znaleckej obhliadke vyskúšané vo funkcii.
Technický stav strojného a pohonného zariadenia je lepší, ako by prislúchalo veku plavidla.
V nákladových priestoroch sú uložené štyri valcové nádrže, každá s objemom 84 m3. Nádrže sú celozvarované. Nákladové zariadenie má potrubný systém na nakládku, vykládku kvapalného nákladu, odvetranie tankov. Nad nádržami sú prechodné plošiny na prístup ku ovládacím a kontrolným zariadeniam. Technický stav nákladových zariadení je lepší ako by prislúchalo ich veku.
Lodné zariadenia
Kotevné zariadenie je umiestnené na prednej palube. Kotevný vrátok ťahá dve reťaze pre dve kotvy. Kotvy sú zavesené na reťaziach v kotevných sklzoch po bokoch čela lode. Celková hmotnosť kotiev je 650kg (podľa Lodného osvedčenia). Kotevné zariadenie bolo repasované pri rekonštrukcii, kotevný navijak má elektrický pohon.
Pri znaleckej obhliadke nebola preverená funkčnosť zariadenia.
Vyväzovacie bitvy:
Na zadnej palube za nákladovým priestorom je uložený záchranný / pracovný čln označený DPT – COMORRA. Nosnosť člna je 3 osoby. Člne je modrý, v hornej časti bokov, paluba a vnútro je svetlej farby.
Čln je uložený na lôžku s kolieskami kvôli jednoduchej manipulácii.
Okolo paluby je rúrkové zábradlie. Zábradlie je aj na streche zadnej nástavby pred kormidelňou.
Po bokoch nákladových priestorov sú 4 protipožiarne hydranty. Technický stav lodných zariadení je primeraný ich veku.
Lodné osvedčenie č. 1369, platnosť končí: 16. 7. 2016.
Názov plavidla: DPT- T8
Typ plavidla: tankový tlačný čln
Jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001378
Označenie na plavidle na trupe: Dba-2258SK DPT – T8
Označenie na plavidle na tabuli: L=80,38m B=10,02m 16743t
Plavidlo postavené v :MAHART Hajójavító Dunaharaszti Üzeme, Maďarsko
Rok stavby:1975
Dĺžka celková: L 80,38 m
Šírka celková: B 10,02 m
Ponor maximálny: Tmax 2,50 m
Voľný bok :Fb 0,40 m
Vlastná hmotnosť / výtlak: 211,34 / 1885,6 t / m3
Nosnosť plavidla: 1674,26 t
Technický stav plavidla bol zistený na znaleckej obhliadke dňa 27.11.2014. Plavidlo bolo na vode vyviazané pri iných plavidlách v prístavisku spoločnosti DPT v Komárne. Podponorová časť nebola v čase znaleckej obhliadnutá. Pri obhliadke neboli zariadenia plavidla preverené vo funkcii. Dátum prvého uvedenia do prevádzky nezistený, pre účely vyhotovenia znaleckého posudok bol použitý 1.1.1976.
Plavidlo bolo postavené v Maďarsku ako kombinovaný tlačný čln na prepravu tekutých nákladov v trupe a suchých nákladov na palube. Pôvodne bol v nákladových priestoroch vyhrievací systém na prepravu tuhnúceho kvapalného nákladu. Neskôr bolo plavidlo rekonštruované na prepravu výbušného tekutého nákladu. Termín rekonštrukcie nebol zistený. Pre účely vyhotovenia znaleckého posudku bol termín rekonštrukcie odhadnutý a použitý 1.1.1986. Rekonštruované bolo nákladové zariadenie. Úpadca získal plavidlo už po rekonštrukcii. Z dostupnej dokumentácie a ani podľa informácii užívateľa nie sú známe väčšie poškodenia, väčšie opravy ani výmeny v hlavných skupinách.
Trup plavidla je oceľovej celozvarovanej konštrukcie s pozdĺžnym výstužným systémom. Paluba má špeciálne vystuženie. Dno je ploché. Čelo je pontónové s podhonom, korma je zvislá. Čelo aj korma je tvarovaná pre tlačnú zostavu. Paluba je v jednej úrovni. Má protišmykový povrch.
Trup plavidla je rozdelený na 12 nákladových priestorov, predný a zadný kolízny priestor.
Na čele a bokoch čela je plný štít = vlnolam. V prostrednej časti čela je štít sklápací. Na vlnolame sú deformácie.
Na lodnom trupe nie sú viditeľné deformácie, ktoré by ovplyvňovali funkčnosť plavidla. Technický stav lodného trupu je horší ako by prislúchalo veku plavidla.
Nákladové zariadenie
Trup plavidla je rozdelený na 12 nákladových priestorov. Na palube má každý tankový priestor vyrovnávaciu nádrž. Na každej vyrovnávacej nádrži je otvárateľný prielez, vzdušník, priezor s protiplameňovou ochranou. Každý tank má zameriavanie nákladu.
Na prepúšťanie nákladu medzi tankami sú šupátka s ovládaním z paluby.
Nákladové zariadenie má potrubný systém na nakládku, vykládku kvapalného nákladu. Potrubný systém je nekompletný, časti sú demontované. Na plavidle sú systémy pre protipožiarnu ochranu a umývanie paluby. Potrubné systémy sú nekompletné, časti sú demontované. Na vyrovnávacích nádržiach sú držiaky na prenosné hasiace prístroje. Odvzdušnené sú aj na nenákladové priestory podpalubia.
Technický stav nákladových zariadení je horší ako by prislúchalo ich veku.
Lodné zariadenia
Kotevné zariadenie je umiestnené na prednej palube vľavo. Kotevné vrátidlo s elektrickým pohonom ťahá reťaz so sklopnou kotvou. Hmotnosť kotvy je 1000kg (podľa Lodného osvedčenia). Počas znaleckej obhliadky nebola preverená funkčnosť zariadenia.
Vyväzovacie bitvy:
Vpredu po bokoch a vzadu po bokoch sú spriahovacie vrátky s ručným ovládaním, spolu 4 kusy.
Vpredu na ľavoboku je sklápací stožiar.
Vzadu sú dve tlačné opierky.
V miestach vyrovnávacích nádrží sú na kraji paluby rúrkové zábradlia.
Na palube je elektrické pripojenie pre napájanie kotevného vratidla a stožiara. Zdroj je z remorkéra. Technický stav lodných zariadení je horší ako by prislúchalo ich veku.
Plavidlo má stále platné lodné doklady, ale už dlhšiu dobu nie je na plavbu využívané. Stojí na vode. Časti nákladového zariadenia sú poškodené alebo demontované. Na ďalšie predĺženie platnosti dokladov oprávňujúcich plavidlo na plavbu bude podľa názoru znalca potrebné uskutočniť opravy väčšieho rozsahu, resp. rekonštrukciu v zmysle aktuálne platných európskych predpisov.
Lodné osvedčenie č. 1378, platnosť končí: 4. 1. 2016.
Názov plavidla DPT- T4
Typ plavidla: nákladný tlačný čln
Jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001367
Plavidlo postavené v: České loděnice n.p. – Provoz Valtířov
Rok stavby: 1977
Dĺžka celková: L 70,97 m
Šírka celková: B 10,46 m
Ponor maximálny: Tmax 2,20 m
Voľný bok : Fb 0,31 m
Vlastná hmotnosť / výtlak: 298,2 / 1467,5 t / m3
Nosnosť plavidla: 1169,3 t
Fyzická obhliadka plavidla znalcom nebola uskutočnená. Znalecký posudok bol spracovaný podľa predloženej dokumentácie a dostupných informácii.
Podľa údajov úpadcu je plavidlo v zahraničí, v prevádzke. Dá sa preto predpokladať, že plavidlo je prevádzkyschopné, funkčné. Dátum prvého uvedenia do prevádzky nezistený, pre vyhotovenie znaleckého posudku bol použitý 1.1.1978.
Podľa údajov zástupcu úpadcu bolo plavidlo rekonštruované v roku 2006. Pri rekonštrukcii bol zakrytovaný nákladový priestor a bolo vymenené kotevné zariadenie.
Výbava plavidla štandardná, zahrnutá do východiskovej hodnoty plavidla
Plavidlo bolo postavené v Českých lodeniciach v roku 1977.
Plavidlo je nesamohybný tlačný čln na prepravu sypkého a kusového tovaru.
Trup plavidla je oceľovej celozvarovanej konštrukcie s desiatimi vodotesnými priestormi.
Dno je ploché. Čelo je podhonové. Teleso plavidla je tvarované pre tlačnú plavbu. Boky trupu sú chránené odierkami.
V zadnej časti sú dve tlačné opierky.
Nákladový priestor je zakrytý posuvnými krytmi.
Lodné zariadenia
Kotevné zariadenie je umiestnené na prednej palube.
Vyväzovacie bitvy:
Vpredu sú dva spriahovacie vrátky, vzadu sú dva spriahovacie vrátky, spolu 4 ks
Vpredu je sklápací stožiar.
Vzadu sú dve tlačné opierky.
Na plavidle je elektrický rozvod 3x400V striedavý prúd a 24V jednosmerný prúd
Plavidlo má platné plavebné doklady.
Plavidlo je v prevádzke preto bolo pri oceňovaní predmetu dražby považované ako plavidlo kompletné, funkčné, prevádzkyschopné v technickom stave primeranom veku plavidla.
Lodné osvedčenie č. 1367, platnosť končí: 12. 1. 2016.
Názov plavidla:DPT- T3
Typ plavidla: nákladný tlačný čln, krytý
Jedinečné európske identifikačné číslo plavidla: 33001368
Plavidlo postavené v: České loděnice, závod Ústí nad Labem - Střekov
Rok stavby: 1979
Dĺžka celková : L 70,90 m
Šírka celková: B 10,46 m
Ponor maximálny: Tmax 2,20 m
Voľný bok: Fb 0,30 m
Vlastná hmotnosť / výtlak: 256,97 / 1448,68 t / m3
Nosnosť plavidla: 1191,711 t
Fyzická obhliadka plavidla nebola znalcom zrealizovaná a znalecký posudok, ktorým bolo plavidlo ohodnotené bol spracovaný podľa predloženej dokumentácie a dostupných informácii. Podľa údajov prevádzkovateľa je plavidlo v zahraničí, v prevádzke. Dá sa preto predpokladať, že plavidlo je prevádzkyschopné, funkčné.
Dátum prvého uvedenia do prevádzky nezistený, pre vypracovanie znaleckého posudku bol použitý 1.1.1980.
Podľa údajov zástupcu úpadcu bolo plavidlo rekonštruované v roku 2002. Pri rekonštrukcii bol zakrytovaný nákladový priestor a bolo vymenené kotevné zariadenie. Výbava plavidla štandardná, zahrnutá do východiskovej hodnoty plavidla
Plavidlo bolo postavené v Českých lodeniciach v roku 1979.
Plavidlo je nesamohybný tlačný čln na prepravu sypkého a kusového tovaru.
Trup plavidla je oceľovej celozvarovanej konštrukcie so 7 vodotesnými priestormi.
Dno je ploché. Čelo je podhonové. Teleso plavidla je tvarované pre tlačnú plavbu.
Boky trupu sú chránené odierkami.
V zadnej časti sú dve tlačné opierky.
Nákladový priestor je zakrytý posuvnými krytmi.
Lodné zariadenia
Kotevné zariadenie je umiestnené na prednej palube
Kotevný vrátok s motorickým pohonom, reťaz,
Sklopná kotva s celkovou hmotnosťou 1250 kg (podľa Lodného osvedčenia)
Vyväzovacie bitvy:
Vpredu sú dva spriahovacie vrátky, vzadu sú dva spriahovacie vrátky, spolu 4 ks
Vpredu je sklápací stožiar
Vzadu sú dve tlačné opierky
Na plavidle je elektrický rozvod 3x400V striedavý prúd a 24V jednosmerný prúd
Plavidlo má platné plavebné doklady.
Plavidlo je v prevádzke preto bolo pri oceňovaní predmetu dražby považované ako plavidlo kompletné, funkčné, prevádzkyschopné v technickom stave primeranom veku plavidla.
Lodné osvedčenie č. 1368, platnosť končí: 7.8.2018.
Údaje sú čerpané z obchodného vestníka a z vlastných zdrojov a analýz. Zverejnené údaje majú informatívny charakter a nie sú použiteľné pre právne účely.