Nehnuteľnosti nachádzajúce sa v okrese: Košice IV, obec: Košice -Juh, katastrálne územie: Južné Mesto, zapísané v evidencii Okresného úradu Košice, katastrálny odbor, na liste vlastníctva č. 14379, a to konkrétne:
Ide o vedľajšiu stavbu radových garáží pre 4 osobné automobily umiestnenú v severnej časti areálu Steel Trans na parcele č. 449/73. V čase ohodnocovania bola stavba nevyužívaná, v minulosti slúžila ako garáž pre osobné automobily a ako sklad PHM.
Dispozičné riešenie:
Jedná sa o prízemnú stavbu štyroch radových garáží prístupných cez garážové vráta otváracie z plného plechu.
Zastavaná plocha je 73,89 m2.
Technické riešenie:
- Základy - bez podmurovky, iba základové pásy
- Zvislé nosné konštrukcie - murované z pálenej tehly hrúbky nad 15 do 30 cm;
- Vodorovné nosné konštrukcie - stropy sú železobetónové - monolitická doska z hornej strany spádovaná;
- Strecha - krytina je na plochých strechách, z asfaltových privarovaných pásov; klampiarske konštrukcie sú z pozinkovaného plechu (min. žľaby, zvody, prieniky)
- Úpravy vonkajších povrchov - škrabaný brizolit
- Úpravy vnútorných povrchov - vápenná hladká omietka
- Podlahy - hrubé betónové, tehlová dlažba
- Vnútorné rozvody elektroinštalácie - elektroinštalácia - len svetelná - poistky
Na základe prehlásenia vlastníka bola stavba garáže vybudovaná v roku 1992.
Vzhľadom na použité materiály, technický stav a stav údržby sa základná životnosť odhaduje na 60 rokov.
Budova na základe prehlásenia vlastníka a odborného posúdenia znalca pri obhliadke bola vybudovaná v roku 1994.
V čase obhliadky bola administratívna budova mimo prevádzky s vybúranými priečkami odpojená od ELI, vodovodu a bez pripojenia zemného plynu. Budova je od roku cca. 2015 mimo prevádzky, s neukončenou rekonštrukciou.
Vstup do budovy je z prednej severozápadnej časti areálu firmy Steel Trans od spevnenej plochy z úrovne terénu.
Dispozičné riešenie:
Budova pozostáva z dvoch nadzemných podlaží.
V 1.NP a 2.NP administratívnej budovy, kde boli pôvodne kancelárie, spoločné priestory chodieb, soc. zariadení, je vybúraný otvorený priestor bez priečok a bez usporiadanej dispozície.
Zastavaná plocha I. NP je 586,16 m2.
Zastavaná plocha II. NP je 586, 16 m2.
Technické riešenie objektu :
Budova je založená na železobetónových základových pásoch a pätkách s vodorovnou izoláciou proti vode. Zvislé nosné konštrukcie tvorí prefabrikovaná žb. stĺpová konštrukcia - skelet s dvomi priečnymi loďami v rozpätí 2x 6 m, v pozdĺžnom smere v module s obvodovými sendvičovými pórobetónovými panelmi predsadenými pred skelet, priečkami a výplňovým murivom z pálených tehál, ktoré boli v čase obhliadky zdemolované na cca 90 %. Povrchová úprava vonkajších povrchov je z brizolitovej omietky. Výplňové konštrukcie (okná) sú drevené zdvojené, čiastočne zdemontované a rozbité, percento dokončenosti je cca na 60 %.
Zvislé výplňové konštrukcie a priečky vo vnútri sú murované z pórobetónových tvárnic a z pálených tehál, ktoré sú prevažne vybúrané. Vodorovné nosné konštrukcie nad všetkými podlažiami sú realizované zo stropných žb. prefabrikovaných panelov. Vertikálna komunikácia je zabezpečená žb. betónovým monolitickým schodiskom s povrchom z nástupníc a podstupníc z podlahoviny PVC.
Stropy a steny vnútorných priestorov sú povrchovo upravené štukovou omietkou, ktorá nebola v čase obhliadky ukončená.
Strecha je plochá, pokrytá živičnou krytinou, čiastočne poškodenou s vyspádovaním do vnútorných dažďových zvodov. Odvod vody zo strechy je riešený už spomínanými zvodmi zaústenými do jednotnej dažďovej a splaškovej kanalizácie.
Vstupné dvere do budovy sú hliníkové presklené, s poškodenou výplňou. Vnútorné dvere v jednotlivých podlažiach sú hladké na báze dreva, osadené do kovových zárubní, v čase obhliadky boli dvere zdemontované.
Podlahy v budove sú s vybúranými potermi bez finálnej povrchovej úpravy. Rozvody ELI v budove sú svetelné a motorické.
Rozvody studenej a teplej vody v celej budove sú z oceľového potrubia, pričom sú odpojené od vody. Kanalizácia v budove je zrealizovaná z PVC potrubia, napojená je na verejnú kanalizáciu. Ohrev TÚV v budove bol zabezpečený ohrievačom (ktorý je zdemontovaný).
ÚVK v objekte je riešené ako ústredné s rozvodmi z oceľového potrubia, radiátormi plechovými rebrovými, ktoré boli v čase obhliadky nefunkčné - poškodené. Zdroj tepla je zdemontovaný.
Budova má možnosť napojenia na inžinierske siete: vodovod, kanalizáciu, NN prípojku a plynovú prípojku.
Budova bola v čase obhliadky čiastočne rekonštruovaná v štádiu prevedených búracích prác s chýbajúcimi konštrukciami, nevyužívaná, mimo prevádzky. Životnosť budovy je predpokladaná na 60 rokov.
Jedná sa o dvojloďovú budovu v priečnom smere, v pozdĺžnom smere modul 7 x 6,0 m vybudovanú na parc. č. 449/69.
Budova bola vybudovaná a daná do užívania v roku 1992.
Dispozičné riešenie:
Budova bola v čase obhliadky mimo prevádzky, zrekonštruovaná s vytvorením priestorov: dve jedálne, výdajňa stravy, šatne pre zamestnancov so sociálnymi zariadeniami, archív vo vytvorenom medzipodlaží, garáže a kotolňa so samostatným vstupom v severozápadnej časti budovy.
Zastavaná plocha I. NP je 1.047,96 m2.
Prevažné využitie budovy je garážovanie a údržba vozidiel. Hlavný vstup do budovy je z juhovýchodnej strany pozemku cez chodbu do jedálne, šatní a do garáží, ktoré majú osadené výsuvné garážové vráta a podlahu priemyselnú pancierovú. V čase obhliadky je budova nevyužívaná (mimo prevádzky).
Technické riešenie objektu :
Budova je založená na železobetónových základových pätkách s vodorovnou izoláciou proti vode. Zvislé nosné konštrukcie tvorí žb. prefabrikovaný skelet, osadený do žb. pätiek. Obvodový plášť je zhotovený z prefabrikovaných pórobetónových panelov. Strešná konštrukcia je vybudovaná so žb. stropných panelov, rebrovaných na žb. nosníkoch, z hornej strany z tepelnoizolačnou vrstvou, ktorá je pokrytá živičnou krytinou s klampiarskymi konštrukciami (oplechovania atiky, prestupy) z pozinkovaného plechu. Priečky a výplňové murivo je murované z pálených tehál.
Vonkajšia povrchová úprava bola zrealizovaná v roku 2008-2009 z minerálnej omietky na zateplení. Steny vnútorných priestorov sú povrchovo upravené štukovou omietkou. Strecha bola v roku 2007 rekonštruovaná - pokrytá krytinou Fatrafol s vyspádovaním do vonkajších dažďových žľabov a zvodov. Odvod vody zo strechy je riešený do jednotnej dažďovej a splaškovej kanalizácie. Podlahy vnútorných priestorov sú z keramickej dlažby, podlahy v garážových priestoroch sú zhotovené z priemyselnej pancierovej podlahy. Rozvody ELI v budove garáží sú svetelné a motorické s automatickým istením, v čase obhliadky boli odpojené.
Budova bola v čase obhliadky rekonštruovaná s výmenou garážových vrát a s rekonštrukciou podláh vnútorných priestorov. Exteriér budovy je zateplený s povrchovou úpravou z minerálnej škrabanej omietky. Životnosť podobných prevádzkových stavieb je spravidla 60 - 100 rokov.
Jedná sa o budovu garáží a opravárenskej haly so súp. č. 2066 vybudovanú na parc. č. 449/70. Podľa zistenia bola budova garáží vybudovaná a daná do užívania v roku 1992.
Vstup do jednotlivých garáží je cez výsuvné garážové brány zo spevnenej plochy dvora.
V roku 2008-2009 bola na objekte garáží zrealizovaná rekonštrukcia vnútorných priestorov so zateplením fasády a výmenou garážových brán s el. pohonom s dostavaním dvoch kancelárií a skladu.
V čase obhliadky bolo zistené, že od roku 2016 je budova garáží nevyužívaná (mimo prevádzky).
Zastavaná plocha I. NP je 1.047,96 m2.
Technické riešenie objektu :
Budova je založená na železobetónových základových pásoch a pätkách s vodorovnou izoláciou proti vode.
Zvislé nosné konštrukcie objektu tvorí žb. prefabrikovaný skelet osadený do žb. pätiek. Obvodový plášť objektu je zhotovený z prefabrikovaných pórobetónových panelov z vonkajšej strany je zateplený. Strešná konštrukcia garáží je vybudovaná so žb. stropných panelov osadených na žb. nosníkoch, z hornej strany s tepelnoizolačnou vrstvou, ktorá je pokrytá krytinou Fatrafol s klampiarskymi konštrukciami (oplechovania atiky, prestupy) z pozinkovaného plechu. Priečky a výplňové murivo je murované z pórobetónových tvárnic.
Vonkajšia povrchová úprava bola zrealizovaná v roku 2008-2009 z minerálnej škrabanej omietky na zateplení. Steny vnútorných priestorov sú povrchovo upravené štukovou omietkou.
Strecha bola v roku 2007 rekonštruovaná - pokrytá krytinou Fatrafol s vyspádovaním do vonkajších žľabov a dažďových zvodov. Odvod vody zo strechy je riešený do jednotnej dažďovej a splaškovej kanalizácie. Vchod do jednotlivých priestorov garáže je cez výsuvné segmentové vráta s el. ovládaním. Vnútorné dvere sú plné hladké, osadené do kovových zárubní.
Podlahy v garážových priestoroch sú zhotovené z priemyselnej betónovej podlahoviny na cementový poter. Rozvody ELI v budove garáží sú svetelné a motorické s automatickým istením, v čase obhliadky bola ELI odpojená.
Exteriér budovy je s povrchovou úpravou z minerálnej škrabanej omietky na zateplení. Životnosť podobných prevádzkových stavieb je spravidla 60 - 100 rokov.
Po posúdení stavebno technického stavu objektu, kvality použitých stavebných materiálov, prevedenia kompletnej rekonštrukcie a spôsobu užívania budovy je jej životnosť stanovená odborným odhadom na 70 rokov.
Jedná sa o halu pre účel skladovania. Skladová hala bola vybudovaná a daná do užívania v roku 1992. Vstup do jednotlivých garáží je cez výsuvné garážové brány zo spevnenej plochy dvora. V čase obhliadky bola budova garáží nevyužívaná (mimo prevádzky).
Zastavaná plocha I. NP je 745,38 m2.
Technické riešenie:
Budova je založená na železobetónových základových pätkách s vodorovnou izoláciou proti vode. Zvislé nosné konštrukcie tvorí oceľový skelet osadený do žb. pätiek. Obvodový plášť je zhotovený z pórobetónových tvárnic hr. 300 mm. Strešná konštrukcia skladu je vybudovaná z trapezového plechu bez zateplenia uloženého na kovových priehradových väzníkoch. Klampiarske konštrukcie sú z pozinkovaného plechu. Vonkajšia povrchová úprava je pôvodná z hladkej omietky, jedna stena je s poškodenou zvetralou fasádnou omietkou. Steny vnútorných priestorov sú povrchovo upravené hladkou omietkou.
Vchod do jednotlivých priestorov skladu je cez otváracie plechové vráta. Podlahy skladu sú zhotovené z cementového poteru.
Rozvody ELI v budove garáží sú svetelné, v čase obhliadky boli odpojené.
Budova bola v čase obhliadky v pôvodnom stave.
Životnosť podobných prevádzkových stavieb je spravidla 60 - 100 rokov.
Prízemná stavba čerpacej stanice bola vybudovanú na parc. č. 449/72. Podľa zistenia bola čerpacia stanica vybudovaná a daná do užívania v roku 1992, v roku 2007 bola rekonštruovaná so zateplením fasády - krytina fatrafol, s rekonštrukciou vnútorných priestorov.
Vstup do budovy je cez plastové dvere, plné z celoobvodovým kovaním v časti od spevnenej plochy dvora. V čase obhliadky bola budova čerpacej stanice mimo prevádzky.
Technické riešenie:
Budova je založená na železobetónových základových pásoch s vodorovnou izoláciou proti vode. Zvislé nosné konštrukcie tvorí tehlové murivo so zateplením a vonkajšou povrchovou úpravou z minerálnej škrabanej omietky. Strešná konštrukcia je pultová s krytinou fatrafol. Klampiarske konštrukcie sú z pozinkovaného plechu. Steny vnútorných priestorov sú povrchovo upravené hladkou omietkou. Podlahy sú zhotovené z keramickej dlažby. Rozvody ELI sú svetelné a motorické, v čase obhliadky boli odpojené. Údržba stanice bola ku dňu obhliadky dobrá zodpovedajúca jej veku v dobrom technickom stave.
Životnosť podobných prevádzkových stavieb je spravidla 60 - 100 rokov.
Zastavaná plocha je 15,71 m2.
Pozemky sú rovinaté s možnosťou napojenia na siete vody, kanalizácie, plynu, elektriny.
Celková výmera pozemkov je 20.068 m2.
Údaje sú čerpané z obchodného vestníka a z vlastných zdrojov a analýz. Zverejnené údaje majú informatívny charakter a nie sú použiteľné pre právne účely.